Blackberry-maker Research in Motion (RIM) is aangeklaagd
door Blackberry-gebruikers in thuisland Canada.
De gebruikers beginnen een collectieve rechtszaak, omdat ze zeggen schade te
hebben gelden tijdens de wereldwijde Blackberry-storing eerder deze maand.
Dat schrijft de Canadese site
Financial Post.
Van 11 tot 14 oktober weigerde een deel van de servers van Blackberry dienst.
Gebruikers, met name in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, konden nog wel
bellen – telefoonverkeer loopt via de lokale telecomproviders – maar niet
internetten, pingen of e-mailen.
Apps ter compensatie
RIM heeft gebruikers ter compensatie in de vorm van apps aangeboden, en aan
bedrijven die Blackberry gebruiken een maand gratis ondersteuning. Maar voor
de Canadese gebruikers is de compensatie kennelijk niet voldoende.
RIM heeft de Financial Post laten weten dat het bedrijf pas reageert op het
moment dat ze de officiële dagvaarding heeft ontvangen.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl